Piagam Pelanggan

 

Kami warga Perbadanan Ketua Menteri Melaka akan sentiasa komited dalam menyediakan perkhidmatan dan layanan yang berkualiti, cekap dan berkesan untuk rakyat.  Bagi mencapai matlamat tersebut kami berjanji:

  1. Memastikan permohonan penyewaan hartanah diproses dan diluluskan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh permohonan lengkap diterima.
  2. Memastikan permohonan pembelian hartanah diproses dan diluluskan dalam tempoh 30 hari daripada tarikh permohonan lengkap diterima.
  3. Memastikan wang deposit sewa hartanah dikembalikan dalam tempoh 14 hari daripada tarikh tuntutan dikemukakan.
  4. Memastikan aduan pelanggan diselesaikan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh aduan lengkap diterima kecuali bagi kes-kes yang melibatkan isu perundangan.

KEWAJIPAN PELANGGAN

Untuk membolehkan Bahagian Perbadanan Ketua Menteri Melaka melaksanakan piagam pelanggan dengan berkesan, pelanggan hendaklah:

  1. Menyediakan dokumen yang lengkap dan tepat semasa berurusan.
  2. Menepati dan mematuhi syarat-syarat perjanjian yang ditetapkan.
  3. Bersikap rasional semasa membuat aduan.


 

 

Pengerusi

Selamat Sejahtera dan Salam 1 Malaysia. Alhamdulillah... seterusnya

Datuk Seri Ir. Hj. Idris bin Hj. Haron
Datuk Seri Ir. Hj. Idris bin Hj. Haron
Datuk Seri Ir. Hj. Idris bin Hj. Haron
 

Pengurus Besar

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat Datang ke laman web rasmi CMI Salam Sejahtera... seterusnya

Statistik Pelawat

000377665
Hari Ini
Minggu Ini
Bulan Ini
Bulan Lepas
Keseluruhan
83
2463
11300
17808
377665