PIAGAM PELANGGAN
- Memastikan permohonan penyewaan hartanah diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat Pengurusan Perbadanan Ketua Menteri (CMI).
- Memastikan permohonan pembelian/ pajakan hartanah diproses dalam tempoh tiga puluh (30) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat Lembaga Perbadanan Ketua Menteri (CMI).
- Memastikan wang deposit sewa hartanah dikembalikan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja daripada tarikh tuntutan lengkap dikemukakan kepada Unit Kewangan.
- Memastikan perjanjian ‘in-house’ disediakan dan disemak dalam tempoh tiga puluh (30) hari bekerja dari tarikh penerimaan arahan berserta dokumen yang lengkap.
- Memastikan resit rasmi dikeluarkan pada hari yang sama berdasarkan maklumat lengkap diterima.
KEWAJIPAN PELANGGAN
Untuk membolehkan Bahagian Perbadanan Ketua Menteri Melaka melaksanakan piagam pelanggan dengan berkesan , pelanggan hendaklah :
- Menyediakan dokumen yang lengkap dan tepat semasa berurusan .
- Menepati dan mematuhi syarat-syarat perjanjian yang ditetapkan
- Bersikap rasional semasa membuat aduan.